Belediyemiz Meclisi, 2024 yılı Mayıs ayı Meclis toplantısını yapmak ve gündeminde yazılı bulunan hususlar ile sonradan ortaya çıkması muhtemel konuları görüşmek üzere, 02 Mayıs 2024 tarihi Perşembe günü saat 10:00'da, Belediyemiz hizmet binası ikinci katında bulunan Meclis Toplantı Salonunda yapıldı.
GÜNDEM :
- Yoklama ve Açılış,
- Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı,
- Belediyemizin 2023 Yılı Gider ve Gelir Hesabının görüşülmesi,
- Plansız Alanlar İmar Yönetmeliğinin Tanımlar başlıklı ikinci bölümünün 4. Maddesinin 34. fıkrası : “Kırsal yerleşik alan ve civarı: Büyükşehirlerde, İmar Kanunu’nun 8. Maddesinin birinci fıkrasının (ğ) bendi kapsamında, kırsal özelliğinin devam ettiği İlçe Belediye Meclisinin teklifi üzerine, Büyükşehir Belediye Meclisince kararlaştırılan yerlerde; cami, köy konağı gibi köy ortak yapıları ile yapımı tarihinde yürürlükte bulunan mevzuat hükümlerine uygun olarak inşa edilmiş yapıların toplu olarak bulunduğu yerlerde mevcut binaların en dışta olanlarının dış kenarlarından geçirilen çizginin içinde kalan alan kırsal yerleşik alanı; bu çizgi ile en fazla 300 metre dışından geçirilecek olan ve İlçe Belediye Meclisinin teklifi üzerine, Büyükşehir Belediye Meclisince karara bağlanan sınırın içinde kalan alan kırsal yerleşik alan civarını tanımlar.” 35. fıkrası: “Dağınık yerleşimler: Köylerde ve İmar Kanunu’nun 8. Maddesinin birinci fıkrasının (ğ) bendi kapsamında, kırsal özelliği devam eden Mahallelerde arazinin parçalı olduğu, engebeli topografyası nedeniyle yerleşilebilir alanların kısıtlı kaldığı ve Köy/Mahalle mülki sınırları içinde halkın konutunu ve müştemilatını kendi bağ, bahçe veya tarlasında yaptığı, Belediye sınırı İl sınırı olan yerlerde İlçe Belediye Meclisinin teklifi üzerine, Büyükşehir Belediye Meclisi kararıyla, diğer yerlerde ise Valilik’lerce tespit edilerek İl Genel Meclisi kararıyla belirlenen yerleşimlerdir.” şeklinde, Yine aynı Kanun’un Belediye mücavir alan sınırları dışında planı bulunmayan köy ve mezraların yerleşik alanlarında ve kırsal yerleşik alanlarda uygulanacak esaslar başlıklı beşinci bölümün köy ve mezraların yerleşik alanı ve civarı ile kırsal yerleşik alanlar ve civarının tespiti başlıklı; 43.Maddesi; Köy ve mezraların yerleşik alanı ve civarı ile kırsal yerleşik alanlar ve civarının tespiti, ilgili İdarelerce birisi Harita Mühendisi olmak üzere en az üç teknik personelden oluşan bir Komisyon tarafından 1/1000 veya 1/5000 ölçekli hâlihazır haritalar veya kadastro paftaları üzerine yapılır. Mevcut binalar tespit edilerek tutanak altına alınır ve kadostral paftaya veya hâlihazır haritalara aktarılır. Tutanakla belirlenen binaların en dışta olanlarının dış kenarlarından düz çizgi ile birleştirilerek bir alan oluşturularak köy ve mezraların yerleşik alanı ve kırsal yerleşik alan sınırı tespit edilir. Belirlenen sınırlar Büyükşehir Belediyesi olan İllerde İlçe Belediye Meclisinin teklifi üzerine, Büyükşehir Belediye Meclisi Kararı ile, diğer yerlerde İl Genel Meclisi Kararı ile Onaylanır. Ancak dağınık yerleşimlerde, köy mülki sınırları içerisinde köy dokusunun bulunduğu yerlerde, köy ortak yapılarına bakılmaksızın, bu maddede yer alan usullere uyularak köy ve mezraların yerleşik alanı veya kırsal yerleşik alan sınırları parçalı olarak birden çok alanda belirlenebilir ” şeklinde, Ankara Büyükşehir Belediye Meclisinin 09.06.2022 Tarih ve 1182 Sayılı Kararının 2. Maddesinin 4. Fıkrasında; “Kırsal yerleşik alanlar ve civarının tespiti halinde; İlgili İdarelerce birisi Harita Mühendisi olmak üzere en az üç teknik personelden oluşan bir Komisyon tarafından 1/1000 veya 1/5000 ölçekli hâlihazır haritalar veya kadastro paftaları üzerine yapılır. Tutanakla belirlenen binaların en dışta olanlarının dış kenarlarından düz çizgi ile birleştirilerek bir alan oluşturularak kırsal yerleşik alan sınırı tespit edilir. Belirlenen sınırlar, İlçe Belediye Meclisinin teklifi üzerine, Büyükşehir Belediye Meclisi Kararı ile onaylanır” şeklinde düzenlenmiştir. Kırsal Mahalle olarak belirlenen söz konusu 104 Mahallelerden; Otacı, Yukarıada ve Kırköy Mahalleleri için yukarıda belirtilen Yasalar ve Meclis Kararı doğrultusunda ilgili Kurum görüşleri de alınarak hazırlanan Kırsal Yerleşik Alan ve civarına ilişkin haritalar yazımız ekinde sunulmuş olup; Otacı, Yukarıada ve Kırköy Mahallelerine ait Kırsal Yerleşik Alan ve civarı haritalarının incelenerek kabulünün yapılması ve 5216 Sayılı Kanun kapsamında Onaylanmak üzere, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığına gönderilmesi hususunun görüşülmesi,
- Kızılcahamam Belediye Meclisinin 05.10.2021 Tarih ve 96 Sayılı Kararı ile Onaylanan muhtelif taşınmazlara ilişkin 1/1000 ölçekli uygulama imar ve tavsiye nitelikli 1/5000 ölçekli nazım imar planı değişiklikleri Onaylanmak üzere, Büyükşehir Belediyesine sunulmuş olup, Ankara Büyükşehir Belediyesinin 09.08.2022 Tarih ve 563378 Sayılı yazısı ile de “muhtelif taşınmazlara ait plan değişikliği tekliflerinin ayrı ayrı değerlendirilmesinin uygun olacağı” belirtilerek plan işlem dosyamız Belediyemize iade edilmiştir. Buna istinaden; Kızılcahamam Belediye Meclisinin 05.10.2021 Tarih ve 96 Sayılı Kararında 4 nolu plan değişikliği olarak sunulan, Ankara İli, Kızılcahamam İlçesi, Kemalpaşa-imar Mahallesinde kain 574 ve 575 no’lu imar adasında Sosyal Tesis Alanı ayrılmasına yönelik hazırlanan 1/5000 ölçekli nazım imar planının teklif niteliğinde ve 1/1000 ölçekli uygulama imar plan tadilatının, Belediyemiz Meclisinde görüşülerek karara bağlanması ve 5393 sayılı Kanun kapsamında Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığına Onay’a sunulması hususunun görüşülmesi,
- Ramazan LEVENT tarafından, Belediye Başkanlığımıza verilen 06.03.2024 Tarih ve bila Sayılı dilekçe ile; Kızılcahamam İsmetpaşa (imar) Mahallesinde, Ramazan LEVENT adına kayıtlı bulunan 709 ada 7 parsel sayılı taşınmaz mal üzerinde yapılacak olan Termal Tesisin 9 ve 10 nolu bağımsız bölümlerindeki hissesini Kızılcahamam Belediye Başkanlığına bağışlamak istemektedir. Konunun Meclis gündeminde değerlendirilerek karara bağlanması hususunun görüşülmesi
- Ankara Büyükşehir Belediye Meclisinin 08.03.2024 Tarih ve 324 Sayılı Kararı ile; Yol İştirak Payı (Belediye’ye bağlı imar yollarında 3194 Sayılı İmar Kanunu’nun 23. Maddesine uygun olarak alınan stabilize teknik alt yapı bedeli) 422.-TL olarak belirlenmiştir. Ankara Büyükşehir Belediye Meclisinde Yol Yapım (stabilize yol teknik alt yapı) bedeli (m2 üzerinden) 422.-TL olarak belirlendiğinden dolayı, Belediyemizce de alınacak yol iştirak payı ücretin görüşülmesi hususu; 8- Dilek, Temenniler ve Kapanış.